Lazerle sivilce (akne) tedavisi ne zaman yapılmalıdır?

Lazer ve ışık sistemleri sivilce (akne) tedavilerine yardımcı olan, tedaviyi hızlandıran ve iz kalma olasılığını azaltan yöntemlerdir. Sivilce (akne) tedavisinde tedavi süresini kısaltmak, tekrar eden sivilce (akne) şikayetini engellemek amacıyla ve ayrıca ağızdan ilaç kullanamayan sivilce (akne) hastaları için lazer ve ışık tedavileri yapmak çok faydalı olur. Ayrıca iz kalmaya eğilimli ve iz kalmış sivilce (akne) hastalarına lazer ve ışık tedavileri yapmak izleri tedavi eder. Sivilce (akne) tedavisinde amaç hastayı bir an önce iyileştirmek ve iz kalmamasını sağlamak olmalıdır. Sivilce (akne) tedavileri sırasında lazer tedavileri uygulamak bir yandan iz tedavisi de sağlamaktadır.

Lazerle sivilce (akne) tedavisi nasıl etkili olur

İltihaplı sivilce (akne) oluşmasında başlıca nedenlerden biri normalde deride yaşayan ve yağ kanallarında bulunan P.acnes bakterisidir.  P.acnes bakterisi lazerlerin enerjisini emerek tahrip olur. Işık ve lazer sistemleri bakteri sayısını azaltarak sivilce (akne) oluşumunu engeller.

Ayrıca lazer ve ışık sistemleri cilde zarar vermeden cilt altındaki yağ bezleri ısıtarak tahrip eder. Yağ kanallarının küçülmesi ve azalması sonucu sivilcelerde iyileşme meydana gelir.

Lazerle sivilce (akne) tedavisinde kullanılan cihazlar hangileridir?

• Mavi ışık tedavisi (Blue-Light )
  • Kırmızı ışık ve mavi ışık kombinasyonu
  • IPL
  • LED
  • Fotodinamik tedavi
  • Radyofrekans tedavisi
  • PDL lazer
  • Nd:YAG lazer.
  • Fraksiyonel lazer

Lazerle sivilce (akne) tedavisi nasıl yapılır?

Lazerle sivilce (akne) tedavisi 1-3 hafta aralıklarla yapılabilir. Uygulanan cihaza göre seans sayısı değişmekle birlikte en az 5-6 seans önerilir. Lazerle sivilce (akne) tedavisinin yanı sıra krem ve ağızdan ilaç tedavilerine devam edilebilir.

Lazerle sivilce (akne) tedavisi sonrası ciltte görülen değişiklikler nelerdir?

Yapılan lazer sisteminin çeşidine göre lazerle sivilce (akne)  tedavisi sonrası ciltte hafif bir pembelikten hafif bir kabuklanmaya kadar birkaç süren cilt değişiklikleri olabilir. Genel olarak yan etki oranı düşük uygulamalardır. Bronz ve esmer tenlerde tüm lazer ve ışık uygulamalarında olduğu gibi dikkatli olunmalıdır

Sivilce Akne Tedavisi / Uzm. Dr. Güneş Ertürk