Saç Kıran Nedir?

Tıbbi adıyla allopecia areata olarak bilenen saçkıran bir bağışıklık sistemi hastalığıdır.

Bağışıklık sisteminin aşırı duyarlı olması sonucunda, vücudumuzdaki bazı dokuları yabancı olarak algılaması ve onlara karşı savaş açması durumunda ortaya çıkmaktadır.Saçkıran sonucu dökülmeler bu nedenle oluşmaktadır.Saç kıran belirtileri Özellikle saç,kaş,kirpik ve sakal bölgesinde görülmektedir.Genellikle genç yaştaki çocuklarda ve ergenlerde görülme oranı yüksektir.Saçkıran,başlangıçta küçük kabarcıklar ve sivilceler gibi oluşur.Daha sonra bu bölgede halka biçiminde bir genişleme ve yayılma meydana gelir.Bulunduğu bölgedeki saçı dökmeye ve yayılmaya başlar.Bu aşamada geçici olarak görülse bile, kısa süre içinde tedavi altına alınmadığı takdirde kelliğe yol açabilir.Bu hastalığın en önemli zararı ise saçlarda yayılması ve tedaviye geç kalınması durumunda kalıcı saç kaybına neden olmasıdır.Hastalık stres,üzüntü,korku ve moral bozukluğuna bağlı olarak artış göstermektedir.Bu nedenle tedaviye başlamadan önce stresli ve sizi olumsuz yönde etkileyecek ortamlardan uzak durmanız gerekmektedir.Saçkıran, tedavisi mümkün olan bir hastalıktır.Öncelikle bir cilt doktoruna muayene olmalısınız.Muayene sonucunda doktorunuz tarafından hastalığınızın boyutuna,yayılmasına,ilerlemesine ve yaşınıza bağlı olarak uygulanacak doğru tedavi yöntemiyle başarılı bir sonuca ulaşabilirsiniz.Steroid kremler,griseofulvin adı verilen tablet en sık kullanılan ve tercih edilen tedavi ilaçlarıdır.Bunun dışında saçkıran iğne tedavisi,minoxil içeren spreyler,ultraviyole ışık tedavisi ve kortizon enjeksiyonu da saçkıran tedavisinde kullanılmaktadır.Tedavi süresi hastalığın durumuna bağlı olmakla birlikte 2-12 ay arası değişmektedir.Ayrıca ilaç kullanımının dışında kan akışını hızlandıran ve saçların yeniden çıkmasını sağlayan sarımsaklı şampuanlar kullanılabilir.

Saç kıran için en etkili yöntemlerin başında gelen kök hücre tedavisi yani prp saç tedavisi yöntemini’de tavsiye ederiz.