PERİORAL DERMATİT (AĞIZ ETRAFI SİVİLCELERİ) TEDAVİSİ

Perioral dermatit genellikle genç kadınlarda görülen bir hastalıktır.Nadiren çocuklarda ve erkeklerde de görülebilmektedir. Perioral ağız kenarını,dermatit ise derideki döküntüyü ve tahrişi tarif etmek için kullanılmaktadır.Kırmızı döküntünün dışında kabarcıklar,sivilce benzeri oluşumlar ve soyulmalarda görülebilir.Yanma hissi oluşabilir.Bu sivilce oluşumları genellikle ağız ve burun kenarında,yanaklar ve göz çevresinde görülmektedir.Perioral dermatit kronik bir hastalıktır.Bu hastalığı tetikleyen faktörler ise; kortizon kullanımı,tahriş reaksiyonları,ultraviyole ışınları,hormonlar ve demodex folliculorum parazitidir.Perioral dermatitten korunmanın garantili bir yolu yoktur.Ancak kortizonlu kremlerin yüze uygulanmasından kaçınılmalıdır.Ayrıca doktorunuzun önerdiği güneş koruyucu ve nemlendiriciler kullanılmalıdır.

Perioral dermatit hastalığı,tedavi edilmediği takdirde çoğalarak devam edebilir.Bu nedenle kendiliğinden geçmesini beklemek yerine bir dermatoloji kliniğinde, uzman hekimler tarafından muayene olarak gerekli görülen tedaviyle sağlığınıza kavuşabilirsiniz.Hastalığın tedavisinde ağız yoluyla tetrasiklin yada türevleri kullanılır.Ortalama 4-6 hafta süren tedavi sürecinde hastalık kontrol altına alındıktan sonra tedaviye daha düşük dozlarla yada haftada 1-2 kez kullanılmak üzere bir süre daha devam edilebilir.Tedaviye dirençli yada daha önce kortizonlu krem kullanımı nedeniyle şiddetli seyreden vakalarda düşük dozda 8-12 hafta isotretinoin kullanılabilir.Bunun dışında etkisi düşük olmakla beraber haricen metronidazole,benzoyl peroxide krem yada jeller tedavi sürecinde kullanılmaktadır.

Sizde cildinizde oluşan bu tür sivilcelenme ve kızarıklık problemlerinden şikayetçiyseniz, tedavi sürecinin daha etkili ve hızlı sonuçlanması için en kısa zamanda bir hekime danışmalı,muayene olmalı ve tedaviye geç kalmadan başlamalısınız.

Sivilce tedavisi hizmetimiz hakkında detaylı bilgi almak için tıklayın. ”Sivilce Tedavisi