Lazer Yöntemi İle Kılcal Damar Tedavisi

Özellikle yüz bölgesinde kılcal damar şikâyeti oldukça yaygındır. Yüzde kızarıklık ve bazen de bir ben görüntüsünde olabilmektedir. Görüntü olarak kişileri rahatsız edebildiği gibi o bölgede sızlama ve yanma yaparak da kişisel yaşam kalitesini düşürebilmektedir. Genelde yüz bölgesinde görülse de vücudun değişik bölgelerinde de görülebilmektedir. Özellikle kadınların bacak kısmında da rastlanmaktadır.

Yüz Bölgesinde Kılcal Damar Şikâyeti Neden Oluşur?

Daha çok beyaz tenli ve hassas bir tene sahip insanlarda ortaya çıkmaktadır. Özellikle güneş ışınlarının verdiği hasar, metabolizmal hastalıklar, aşırı alkol kullanımı, kronik kortizon kullanımı, genetik faktörlerle ortaya çıkabilmektedir. Bazen burun ameliyatlarından sonra aniden ortaya bu sorun olarak karşınıza çıkabilir. Tedavi edilmeden geçmemektedir. Kolay bir tedavisi mevcuttur. Özellikle lazer ve ışık tedavisi en başarılı tedavi yöntemleri arasındadır.

Lazer İle Kılcal Damar Tedavisi

Kılcal damar tedavisi ile fazla zaman harcamadan, ameliyatsız, kolayca kılcal damarlardan kurtulabileceğiniz mucizevi bir yöntemdir. Lazer tedavisi hızlı ve kolaydır. Çok kısa sürede tamamlanabilmektedir. Tedavi sonrasında derinizde herhangi bir hasar oluşmamaktadır. Güvenilir ve başarılı bir yöntemdir. Ayrıca lazer tedavi yöntemi şekli FDA tarafından dermatolojik kullanımı onaylanmıştır.

Neden Tedavi Olmalıyım?

Ciddi bir rahatsızlık değildir. Fakat gerek görüntüsü gerekte bazen sızlama şikâyeti nedeni ile yaşam kalitenizi düşürebilir. Ayrıca tedavisi çok kolaydır. Bu sıkıntıyı çekmektense 10 dakikalık bir zaman diliminde bu rahatsızlığınızdan kolayca kurtulabilirsiniz. Kılcal damarlara lazer ışığı atılır. Elbette atılan lazerin dozu ve cinsi önemlidir.

Kılcal Damar Tedavisi Kalıcı mıdır?

Bu uygulama tamamen tedaviye yöneliktir. Tedavi edilen bölgede nüksetme, tekrar etme gibi riskler oldukça düşüktür. Kalıcı bir yöntem olarak adlandırabiliriz.

Bu yöntemde geçici bazı yan etkiler olabilmektedir. Bir süre için ciltle tahriş, yanma, yara ve kabuk bağlama gibi geçici durumlar oluşabilmektedir. Kalıcı sonucu genellikle ikinci veya üçüncü seanstan sonra almaya başlayabilirsiniz. Burun kenarındaki kılcal damarların ise tamamen yok olmasını değil, hafiflemesi beklenmelidir.

Kaybolmaları için uzun seanslar uygulamak gerekebilir. Şiddetli yüz kızarıklığı, yaygın kılcal damarı olan kişiler tedavi bittikten sonra 3-6 ay aralığında tedavi tekrarı yaptırmalıdırlar. İdame seanslarının yapılması hastalığın tekrarını engellediği gibi çok daha iyi bir sonuç alınmasını sağlayacaktır.

Lazerle Kılcal Damar Tedavisi Sonrası Nelere Dikkat Edilmelidir?

Muhakkak güneşe çıkarken güneş koruyucu kullanılmalıdır. Güneşin dik olarak geldiği saatlerde bir sadece güneş koruyucu ile yetinmemeli ve bir şapka yardımı ile ya da gölgede kalarak kendilerini korumalıdırlar.