İnsan vücudunda üç tane damar görev yapar. Bunlar artere diye bilinen atardamar, ven olarak bilinen toplardamar, son olarak da kapiller diye bilinen kılcal damardır.

Kılcal damar hastalıkları; kılcal damar tıkanıklığı, yüz kısmında kırmızımsı ve çatlamış ya da çizgi çizgi izler şeklinde kendini gösteren cilt hastalıklarıdır. Lazer teknolojisinin gelişmesi ile birlikte bu hastalığın da tedavisi geliştirildi. İnce bir çizgi hemen derinin altında bulunan damarlara uygulanarak, bir çeşit ışın yöntemi ile kılcal damar tedavisi gerçekleştirilmektedir.

Kılcal damara bağlı kızarıklıklar yüz bölgesinde ve bacaklarda görülür. Lazer teknolojisi sayesinde hastanın dokusuna ve damarlarına zarar vermez. Kızarıklığa neden olan kapiller içindeki kanın pıhtılaşmasını ve cilt altıda emilmesini sağlayarak dışarı yansıyan kırmızımsı görüntüyü ortadan kaldırarak cilde doğal rengini geri kazandırmak amaçlanır.

Bu tedavi seanslar halinde yapılır ve seansların düzenli takip edilmesi, bir takım bitkisel ilaçlarla ve kremlerle tedavinin desteklenmesi gerekir. Bu gibi cilt yapısına sahip olan insanlar güneşten, alkolden ve stresten uzak durmak zorundadırlar. Tedavi edilmediğinde kanamalara, kabarmalara ve iltihaplanmalara da neden olan bu rahtsızlıkta tedaviye başlandığı andan itibaren hızla iyileşme görülür.

Tedaviye başlamadan önce bu tarz yöntemlerin cilt yapısına uygun olup olmadığı ve gerçekten böyle bir tedavinin rahatsızlığınıza uygun olup olmadığını tespit etmeden gelişigüzel tedaviye başlamayın. Mutlaka bir uzmana başvurup, onun gösterdiği yöntemler eşliğinde tedavinizi gönül rahatlığı ile yaptırabilirsiniz.

Kılcal damar hastalıkları her yaş grubunda görülebilir. Hanımlarda doğum sonrasında da görülür. Özelikle bacaklarda varisle birlikte seyredebilir. Kılcal damarlar hastalıklarının belirtileri olarak; bacaklarda ağrı, şişme, kızarıklık, yüz damarlarında kızarma ve şişkinlik güneşte aşırı yanma hissi gibi belirtiler bu tip bir rahatsızlığın varlığını düşündürür.

Kılcal damar tedavisi iki yöntemle yapılır. Bunlardan biri geçmişten beri uygulanan skleroterapi yöntemi, diğeri ise lazer yöntemidir.Bu yöntemler sonrasında beklenmeyen bir etki görürseniz mutlaka doktorunuza başvurun. Yukarıda sayılan önlemlerin yanı sıra, özellikle bacalar için sürekli oturmaktan sakınmak ve ara ara yürümek, bacakları hareket ettirmek kalbi ve damarı destekleyen besin maddelerinden tüketmek bu hatalıkta riski azaltır.