Gözaltı Yağ Bezeleri Neden Oluşur?

‘Epidermal Kist’ olarak da bilinen yağ bezeleri genellikle gözaltı bölgesinde,kulak arkasında,yüz ve sırtta oluşmaktadır.İçi sebum(yağ) dolu olan bu kistler genellikle zararsızdır ve çoğunlukla herhangi bir tedaviye gerek kalmadan zamanla kendiliğinden geçer.Ancak yağ bezeleri büyümüşse,ağrı yapıyorsa ve enfeksiyona neden olduysa profesyonel bir tedavi gerektirebilir. Yağ bezelerinin oluşumunun başlıca nedeni ise cilde sebum sağlayan yağ bezlerinin yolunun tıkanmasıdır.Bunun dışında aşırı testosteron üretimi ,yağ üretimi,tıraş ve ağdanın da yağ bezesi oluşumuna neden olduğu bilinmektedir.

Günümüzde en sık görülen gözaltı yağ bezesi hastalıkları şunlardır;

-Sringoma: Ter bezlerinden kaynaklanan,ten rengi veya sarı renkli,deriden kabarık,yuvarlak oluşumlu, oldukça yaygın görülen bir rahatsızlıktır. Genellikle göz çevresinde,göğüs bölgesinde, koltuk altı ve genital bölgede görülebilir.Siringoma tedavisinde lazer ve elektrocerrahi yöntemler kullanılır. Cilt yapısına,rengine ve oluşan bezelerin boyutuna bağlı olarak tedavi süreci 1-3 seans arası değişmektedir. Siringoma ile lazer tedavisi sonrasında iz kalma olasılığı diğer tedavi yöntemlerine oranla daha düşüktür.

-Ksantelezma: Daha çok göz kapaklarının iç kısmında oluşan sarı renkli yağ bezeleridir.Genellikle her iki göz kapağında simetrik olarak meydana gelir ve kendiliğinden geçmeyen,kalıcı bir yağ bezesidir.Bu rahatsızlığın 40-50 yaş kadınlarda görülme olasılığı daha fazladır.Bu bezeleri olan hastaların çoğunun kan yağlarında anormallik söz konusudur.Yani diyabet ve tiroit hastalıklarından kaynaklanan kan yağ bozuklukları ksantelezma oluşumuna sebep olmaktadır. Bu bezelerin tedavisinde kullanılan tedavi yöntemleri lazer,cerrahi çıkarma,elektrocerrahi ve kimyasal peelinglerdir. Ancak estetik olarak en iyi sonuçlar lazer ve cerrahi çıkarma ile sağlanır. Diğer yöntemlere oranla iz kalma olasılığı daha düşüktür.

Sizde cildinizde oluşan yağ bezelerinden şikayetçiyseniz bir dermatoloji kliniğinden yardım alarak kısa süreli bir cerrahi işlemle bu sorundan kurtulabilirsiniz.Kesinlikle evde ucu ince iğnelerle bezeleri patlatmayın,sıkmayın ve bilmediğiniz ürünleri cildinize uygulamayın.Tüm bunlar bezenin iltihaplanmasına ve derinin alt tabakasına yayılmasına sebep olabilir.Ayrıca günde en az bir defa bezeleri anti bakteriyel sabunla temizleyebilirsiniz.

Diğer bir uygulamamız olan göz çevresini gençleştirmek için uyguladığımız gözaltı ışık dolgusu işleminin detaylarını sayfamızdan öğrenebilirsiniz.