Ota Nevus nedir?

Ota Nevus selim karakterli, yüz bölgesinde mavi, yeşil, gri veya kahverengi renkli leke şeklinde ortaya çıkan, tek veya çift taraflı ve çoğunlukla gözü de tutan bir ben türüdür. Doğumda veya ergenlik çağında ortaya çıkabilir. Nedeni bilinmemektedir. Japonya ve uzak doğu ülkelerinde Ota Nevüs çok sık görülmektedir. Ota Nevus selim karakterli bir oluşum olmasına rağmen, nadiren malin melanom olarak adlandırılan cilt kanseri gelişme riski taşır.

Ota Nevus tedavisi nasıl yapılır?

Ota Nevus tedavisi kozmetik amaçla yapılır. Ota Nevus tedavisinde lazerler dışında etkili tedavi yoktur.

Ota Nevus tedavisinde hangi lazerler kullanılır?

Ota Nevus tedavisinde Q-switched lazerler ve fraksiyonel lazerler kullanılır. Özellikle  Q-switched Nd:YAG lazer 1064 dalga boyu nedeniyle cildin  derinlerine inebilir. Ayrıca ciltte leke bırakma özelliği düşüktür. Bu yüzden Ota Nevüs tedavisinde özellikle tercih edilir. Q-switched Nd:YAG lazer koyu tenli kişilerde  güvenle tercih edilebilir. Fraksiyonel lazerler Ota Nevuste etkinli arttırmak adına tedaviye eklenebilir. Fraksiyonel lazerler cildi yenileyerek Ota Nevüs hücrelerinin atılmasını kolaylaştırır.

Ota Nevus’ün lazerle tedavisinde kaç seans gereklidir?

Ortalama 5-12 seans gerekir. Tedavi 1-2 ay aralıklarla yapılır. Mavi-gri Ota Nevus diğerlerine göre daha fazla seans gerektirebilir. Göz çevresine yakın alanlar ve alın tedaviye daha dirençlidir. Ota Nevüs lazerle tedavi edilirken tedavi sonuçları 2-5 seanstan sonra görülebilir.

Ota Nevus tedavisinden sonra ne beklemeliyim?

İşlemden sonra 4-7 gün süren kabuklanmalar olur. Antibiyotikli ve yara iyileştiren kremler kullanılır. Ayrıca düzenli olarak en az 30 faktörlü güneşten koruyucu krem kullanılmalıdır.

Ota Nevus Tedavisi / Uzm Dr. Gökhan Gökler