Güneş lekesi lentigo nedir?

Güneş lekesi yani lentigo çillerle karışan bir deri renk bozukluğu hastalığıdır. Güneş lekesi çilden daha koyu renklidir. Boyutları daha büyüktür. Yaz kış deride kalır. Yaz aylarında rengi koyulaşır.

Güneş lekesi lentigo hangi yaşlarda görülür?

Güneş lekesi lentigo her yaşta görülebilir. El sırtında ve yüzde ortaya çıkan güneş lekeleri (yaşlılık lekeleri),  genellikle 35-40 yaş sonrası görülür.

Güneş lekesi lentigo nerelerde ve nasıl gözükür?

Güneş lekesinin çeşitleri vardır. Özellikle açık tenli kişilerde güneşe maruz kalan cilt alanlarında görülür. El sırtı, yüz, omuz, sırt ve göğüs ön yüzde ortaya çıkar. Değişik boyutlarda, net sınırlı, kahverengi lekeler şeklindedirler. Özellikle ani güneş yanıklarından sonra, sırt, omuz ve gövdede derinin soyulmasını takiben yaygın bir şekilde ciltte belirebilir.

Güneş lekesi lentigo kansere dönüşür mü?

Güneş lekeleri kansere dönüşmez. Tedavileri estetik amaçlarla yapılır. Ancak bazı güneş lekeleri, lentigo maligna olarak adlandırılan deri kanseri ile karışabilir. Bu nedenle aniden büyüyen lekelerde dermaskopi olarak adlandırılın özel bir inceleme yapılmalıdır. Dermaskop cilt lekeleri ve benlerin yapısını teşhis eden ve cilt doktorları tarafından kullanılan özel bir büyüteçtir.

Güneş lekesi lentigo tedavisinde hangi yöntemler kullanılır?

Güneş lekeleri için krem ve maske, kryoterapi ( buz tedavisi), kimyasal peeling ve lazer tedavi yöntemleri kullanılabilir. Güneş lekesi gidermede lazerler etkili ve yan etki oranı düşük bir tedavi olanağı sağlar. Lazer olanağının olmadığı durumlarda buz tedavisi ve kimyasal peelingler de kullanılabilir.

Lazerle güneş lekesi tedavilerinde hangi lazerler kullanılır?

• İntense pulsed light (IPL)
  • Q- switched ruby lazer (694 nm)
  • Q- switched alexandirite lazer ( 755 nm)
  • Q- switched ND: YAG lazer (1064 nm)
  • KTP lazer (532 nm)
  • Fraksiyonel lazerler
  • CO2 lazer
  • Erbium lazer

Lazerle güneş lekesi lentigo tedavisi ne sıklıkta yapılmalıdır ve kaç seans sürer?

Güneş lekesi lentigo tedavisi 3-5 hafta aralıklarla yapılabilir. Tedavi seansları lekenin derinliğine göre değişir. Tedaviler 1-6 seans sürebilir.

Lazerle güneş lekesi lentigo tedavisinden sonra ne beklemeliyim?

Lazerle lentigo tedavisinden sonra leke koyulaşır. Koyulaşan leke yaklaşık 1 hafta sonra  kaybolur veya açılabilir. Leke tedavilerinde ten rengi koyu olanlarda dikkatli olunmalıdır. Reaksiyonel lekelenme şikayetine karşı önlemler alınmalı ve tedavi tecrübeli bir hekim tarafından uygulanmalıdır. Yaşı 55 üzeri olanlarda leke tedavileri çok daha kolaydır. Çünkü bu yaş gurubunda reaksiyonel leke olasılığı çok düşüktür.

Güneş lekesi lentigo tedavisinden sonra nelere dikkat etmeliyim?
Güneş lekesi tedavisinden sonra kortizonlu ve cilt besleyici kremler doktorunuz tarafından önerilir. Düzenli olarak güneşten koruyucu krem kullanmalı ve güneşten kaçınılmalıdır.

Lentingo Güneş Lekesi Tedavisi / Uzm Dr. Güneş Ertürk