Yüzdeki güneş lekeleri için kimyasal peelingde hangi maddeler kullanılır?

Leke tedavisinde meyve asitli peelingler ve TCA peeling tedavide kullanılabilir. Ayrıca cosmelan, dermamelan gibi leke giderici maddelerin (azelaik asit, arbutin, kojik asit, retinol (A vitamini), askorbik asit (C vitamini) katıldığı özel peeling türleri bulunmaktadır.

Leke tedavisinde kimyasal peeling ne sıklıkta ve kaç seans uygulanır?

Yüzeysel peeling cinsine göre 1-4 hafta aralıklarla ortalama seans tedavi gerekmektedir. Derin peelingler 3-12 ay aralıklarla bir uygulama yapılır.

Leke tedavisinde peeling sonrası tedaviye nasıl devam edilmelidir?

Peeling tedavisi sonrası, tedavi aralarında leke açan kremlere devam edilmektedir. Kimyasal peeling cildi yenileyerek ve kullanılan leke ilaçlarının emilimini arttırarak etkili olabilmektedir.

Leke tedavisinde kimyasal peelingde nelere dikkat edilmelidir?

Kimyasal peeling kızarık, hassas ciltlerde ve koyu tenli kişilerde dikkatli uygulanmalıdır. Derine kaçan kimyasal peeling işlemlerinde lekelerde artış olabilir. Bu yüzden kimyasal peeling çok dikkatli uygulanmalı, cildi aşırı derin soymaktan kaçınılmalıdır. Lekeler artabilir.

Leke tedavisinde kimyasal peelingten sonrası ciltte ne gibi değişiklikler gözlenir?

Meyve asitli peeling sonrası hafif bir pembelik ve bazen hafif kabuklanma olur. Peeling sonrası sosyal ve iş yaşamına rahatlıkla dönülebilir.  Derin peelinglerde ciltte kızarıklık ve aşırı kabuklanma olur. Yaklaşık bir haftada normale döner.

Kimyasal peelingin başka tedavilerle birlikte uygulanabilir mi?

Kimyasal peeling tedavileri PRP, mezoterapi, lazer ve ışık tedavileri ile kombine edilerek leke tedavisinde çok daha etkili sonuçlar alınabilir.

Kimyasal Peeling / Uzm.Dr. Gökhan Gökler