Yüz-Kırmızılığı

Yüz kırmızılığı

Yüz kırmızılığı, deri yüzeyine yakın, genişlemiş damarların görünür olması anlamına gelir. Yanaklar, burun kenarları ve çene en sık görüldüğü yerlerdir.

Yüz kırmızılığı artışı neden olur?

Yüzdeki yüz kırmızılığı artışı nedenleri cildin hassas ve ince yapıda olması, akne rozasea hastalığına sahip olmak, güneş ışınlarına uzun süreli maruz kalmak, uzun süre kortizonlu krem kullanımı, alkol kullanımı, lupus, genetik hastalıklar ve radyasyon ışıkları ile tedaviler sayılabilir. Burun ameliyatlarından sonra burunda kılcal damarlarda artış olabilir.

Lazerle yüz kırmızılığı tedavisinde hangi cihazlar kullanılır?

• Lazerle yüz kırmızılığı tedavisi için kullanılan lazer cihazları şunlardır:
  • Pulsed dye lazer (595 nm, 585nm)
  • 1064 nm Nd:YAG lazer
  • 532 nm KTP
  • IPL (intense pulsed light)

Lazer ile yüz kırmızılığı tedavisinden sonra nasıl bir iyileşme beklemeliyim?

Lazerle yüz kırmızılığı tedavisinde büyük damarlar genelde 1-2 seansta geriler. Yaygın ve ince damarlardan oluşan şikayetlerde en az 5 seans sonrası kılcallarda azalma veya kaybolma beklenir. Yaygın cilt kızarıklığı olanlarda yüzeye ve derine etkili lazerleri birlikte veya dönüşümlü kullanmak daha kısa sürede ve daha iyi sonuç alınmasını sağlar. Şiddetli yüz kızarıklığı ve yaygın kılcal damarı olan kişilerde tedavi bittikten sonra 2-4 ayda bir idame seanslarının yapılması hastalığın tekrarını engelleyebilir.

Lazerle yüz kırmızılığı tedavisi sonrası yan etkiler nelerdir?

Genel olarak yüz kırmızılığı tedavilerinden sonra yan etki görülmez. Geçici olarak kızarıklık ve morluk olabilir. Morluk sadece kısa atımlı PDL lazerde olur, diğerlerinde olmaz. Nadiren büyük damarlara tecrübesi olmayanlarca Nd: YAG lazer yüksek dozlarda atılırsa iz kalmasına sebep olabilirler. Normal koşullarda uygun dozlarda Nd: YAG lazer ile iz kalması beklenmez. IPL ve KTP lazer esmer ve güneş ten bronzlaşmış tenlerde uygun olmayan dozlarda atılırsa geçici cilt yanığı yapabilirler.