Yüzdeki kılcal damarlar

Yüzdeki kılcal damar çatlamaları, deri yüzeyine yakın, genişlemiş damarların görünür olması anlamına gelir. Yanaklar, burun kenarları ve çene kılcal damar çatlamalarının en sık görüldüğü yerlerdir.

Kılcal damar artışı neden olur?

Yüzdeki kılcal damar artışı nedenleri cildin hassas ve ince yapıda olması, akne rozase hastalığına sahip olmak, güneş ışınlarına uzun süreli maruz kalmak, uzun süre kortizonlu krem kullanımı, alkol kullanımı, lupus, genetik hastalıklar ve radyasyon ışıkları ile tedaviler sayılabilir. Burun ameliyatlarından sonra burunda kılcal damarlarda artış olabilir.

Yüzdeki kılcal damar çatlaması tedavisi nasıl yapılır?

Yüzdeki kılcal damarların tedavisi yapılmazsa kılcal damar genişlemeleri kendiliğinden geçmez.  Yüzdeki kılcal damar genişlemeleri ciltte hassasiyet, yüzdeki kırmızı lekeler, yüz kırmızılığı sebebidir. En başarılı tedaviler lazer ve ışık tedavileridir.

Lazerle kılcal damar çatlamaları tedavisinde hangi cihazlar kullanılır?

Lazerle kılcal damar tedavisi için kullanılan lazer cihazları şunlardır:

• Pulsed dye lazer (595 nm, 585nm)
  • 1064 nm Nd:YAG lazer
  • 532 nm KTP
  • IPL (intense pulsed light)

Lazer ile kılcal damar tedavisinden sonra nasıl bir iyileşme beklemeliyim?

Lazerle kılcal damar tedavisi nde büyük damarlar genelde 1-2 seansta geriler. Yaygın ve ince damarlardan oluşan şikayetlerde en az 5 seans sonrası kılcallarda azalma veya kaybolma beklenir. Yaygın cilt kızarıklığı olanlarda yüzeye ve derine etkili lazerleri birlikte veya dönüşümlü kullanmak daha kısa sürede ve daha iyi sonuç alınmasını sağlar. Şiddetli yüz kızarıklığı ve yaygın kılcal damarı olan kişilerde tedavi bittikten sonra 2-4 ayda bir idame seanslarının yapılması hastalığın tekrarını engeller ve tedaviyi çok daha iyi noktalara taşır.

Lazerle kılcal damar tedavisi sonrası yan etkiler nelerdir?

Genel olarak kılcal damar tedavilerinden sonra yan etki görülmez. Geçici olarak kızarıklık ve morluk olabilir. Morluk sadece kısa atımlı PDL lazerde olur, diğerlerinde olmaz. Büyük damarlara tecrübesi olmayanlarca Nd: YAG lazer yüksek dozlarda atılırsa nadiren iz kalmasına sebep olabilirler. Normal koşullarda uygun dozlarda Nd:YAG lazer ile  iz kalması beklenmez. IPL ve KTP lazer esmer ve güneş ten bronzlaşmış tenlerde uygun olmayan dozlarda atılırsa geçici cilt yanığı yapabilirler.