Varis Nedir? Neden Olur

Estetik açıdan hoş olmayan bir görüntüye sebep olduğu için özellikle de kadınların en büyük sorunlarından biri olan varisler, aynı zamanda sağlık açısından da ciddi bir problem. Sıklıkla bacaklarınızda ağrılar, kramplar oluşuyorsa ve şişlikler meydana geliyorsa varis tehlikesi ile karşı karşıya olabilirsiniz. Varis genellikle vücudumuzun en fazla basınç altında kalan bölgelerinde, özellikle bacakların alt kısmında toplardamar sisteminin iyi çalışmaması sonucu ile oluşmaktadır. Bu rahatsızlığına neden olan faktörlerin başında genetik yatkınlık, hormon ilaçları ve çevresel sebepler geliyor.

Varis Belirtileri

Bacaklardaki toplardamarlar hem yüzeyden hem de derinden geçmektedir. Böylece geçen toplardamarlar görünür hale geldiğinde mavi-mor renkli varis damarları oluşmaya başlar. Oluşan bu damar genişlemesiyle birlikte ayaklarda ağrı, kramp, ağırlık hissi, şişlik, uyuşma, kaşıntı gibi yakınmalar meydana gelebilir. Ayrıca nadir olarak görülse de kanın pıhtılaşmasına neden olmaktadır. Hareketsizlik nedeniyle damarların içinde pıhtılaşan kanın akciğere gitmesi ile ölüme bile neden olmaktadır.

Varis, tıp dilindeki adıyla venöz hastalığının ilk şikayeti bacaklardaki görüntü bozukluğudur. Bunun üzerine bacak ağrıları, kramplar ve kaşıntılar da eklenince çekilmez hale gelir. Ayrıca varis damarları cildin çatlamasına ve kanamasına da sebep olabilir.
Varis tüm erişkin insanlarda görülebilen bir cilt rahatsızlığıdır. Özellikle kadınlarda ve kilolu kişilerde daha çok görülmektedir. Tedavi edilmediği takdirde ilerleyerek daha kötü bir görüntüye neden olabilir. Ayrıca şeker, tansiyon, kalp gibi rahatsızlıklara da sebebiyet verebilir ve tedaviyi zorlaştırır. Varis rahatsızlığı ülkemizde yaklaşık 20-25 milyon kişide görülmektedir. Bacaklarında damar görüntü değişikliği, şişlik, morarma gibi belirtileri olan kişilerin özellikle toplardamar tetkikleri çok detaylı yapılmalıdır.

Varis hastalarının dikkat etmesi gereken durumlar;

-Sıcak su damar genişlemesine neden olduğu için varis hastaları sıcak suyla banyo yapmamalı, kaplıca, sauna gibi sıcak ortamlardan uzak durmalıdır.
-Yüksek topuklu ayakkabı giymekten kaçınılmalıdır.
-Düzenli yürüyüş ve yüzme de varis oluşumunu engelleyen bir diğer faktördür.
-Kilo varis oluşumunun artmasına sebep olduğu için düzenli beslenme çok önemlidir.
-Ayrıca soğuk su masajı da varisli bacakları rahatlatmaktadır.

Varis Tedavisi

Günümüzde tüm varis türleri tedavi edilmektedir. Ancak her varis türünün tedavisi birbirinden farklılık gösterebilir. Temel olarak büyük varislerde önemli olan, varis oluşumuna yol açan toplardamar yetmezliğini tedavi etmektir. Kapak yetmezliği olan bu damarları tedavi de ilk önerilen yöntem lazerle varis tedavisi ya da radyofrekans yöntemidir. Bu yöntemler varis tedavisinde ameliyatın yerini alan yöntemlerdir. Orta boy ve kılcal varislerde ise önerilen ilk yöntem sıvı ya da köpükle skleroterapidir. Bu yöntem de damara ilaç verilerek varis oluşumuna neden olan damarların büzüşmesini sağlar.
Varis hastalığı lazer yöntemiyle tedavi edildikten sonra tekrar etme olasılığı %5 civarı mümkündür. Ancak tekrar eden hastalık damarın tamamında değil küçük bir kısmında görülür.

Not:Yüz bölgesindeki kılcal damar tedavisi için aşağıdaki sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Lazerle Yüz Kılcal Damar Tedavisi