Cilt çatlağı neden oluşur?

Cilt çatlakları, vücudun değişik bölgelerinde kilo artışı nedeniyle,  Cildin alt dokularında yoğun ve sürekli gerilme sonucu ortaya çıkmaktadırlar. Cildin gerilmesi ciltteki bazı hücrelerden kimyasal maddelerin ortaya çıkmasını tetiklemektedir. Bunun sonucu olarak alt ciltteki kollajen ve elastik lifler zarar görmektedir.

Cilt çatlağı ne zaman görülür?

Hamile bayanlarda karın ve göğüslerde, vücut geliştirme çalışanların omuzlarında, ergenlik çağında ani gelişen vücut bölgelerinde ve aşırı kilo alanlarda oluşabilmektedir. Ayrıca uzun süreli ağız yoluyla veya sürerek kortizon kullanımı ve vücutta fazla kortizon üretilmesine neden olan Cushing hastalığında cilt çatlakları gelişmektedir.

Cilt çatlağı en çok kimlerde ortaya çıkar?

Cilt çatlağı kadınlarda daha çok ortaya çıkmaktadır. Hamile bayanların  % 90’nında, ergenlik çağında genç kızların % 70’inde, ergenlik çağında özellikle spor yapan genç erkeklerin  % 40’nda cilt çatlağı görülebilmektedir. Cilt çatlaması daha çok ergenlik çağındakileri, hamile bayanları ve böbreküstü bezleri fazla çalışanları etkilemektedir.

Cilt çatlamaları nasıl gözükür?

Bazen cilt çatlağı pembe renkli ve kaşıntılı, çizgi şeklinde ciltte kabarıklık şeklinde ortaya çıkar. Zamanla cilt çatlağı beyazlaşır ve deriden çökük hale gelir. Bazen de direk beyaz renkte çatlaklar olarak başlayabilir. Değişik uzunlukta ve 1-10 mm genişlikte olabilir. Bazı çatlaklar zamanla hafifler ve kaybolabilir.

Cilt çatlamasında vücudun en çok hangi bölgesi etkilenir?

Hamilelerde karın ve göğüsler etkilenir. Ergenlik çağında, erkeklerde koltuk altı, uyluk bölgesi  ve kuyruk sokumu, kızlarda kalça ve göğüsler etkilenir. Ancak vücudun değişik bölgelerinde diz arkası, üst kol gibi görülebilir. Uzun süreli kortizon kullanımında, cilt çatlağı daha derin, geniş ve yaygın şekilde ortaya çıkabilmektedir.

Cilt çatlak tedavisinde hangi kremler kullanılır?

Çatlak tedavisi nde etkili olduğu bilinen ve maddeler ciltte kollajen ve elastini arttırarak etkili olabilir. Özellikle A vitamini içeren kremler düzenli olarak 3-6 ay kullanıldığında oldukça etkili bulunmuştur. Bu kremlerin cildi tahriş edebilmesi nedeniyle gün aşırı veya haftanın belli günleri kullanılması gerekebilir. A vitaminli kremler dışında C vitaminli, meyve asitli, peptidli, büyüme faktörlü, kök hücreli ve antioksidanlı kremler de denenebilir.

Cilt çatlak tedavisinde hangi lazerler kullanılır?

Cilt çatlağında lazer, ışık ve radyofrekans tedavileri oldukça etkilidir. Özellikle fraksiyonel lazer ve fraksiyonel radyofrekans en etkili tedavileri sağlar.

Çatlak Tedavisi / Dr. Güneş Ertürk