Burun kılcal damarları neden genişler?

Burun kılcal damarları hassas ciltlerde, rozase hastalığı olanlarda, burun operasyonu veya travma sonrası, alerjik yapılı kişilerde, alkol alanlarda ve tansiyon problemi olanlarda çoğalıp genişleyebilir.

Burun kılcal damarları nasıl tedavi edilir?

Burun kılcal damarları, damarlara etkili lazerlerle tedavi edilebilir.

Burun kılcal damarlarını tedavi etmede hangi lazerler kullanılır?

Burun kılcal damarlarını gidermek için PDL (pulsed dye lazer), Nd:YAG lazer, KTP lazer ve IPL (intense pulsed light) kullanılabilir.  Lazer seçimi damarların derinliği ve genişliğine göre belirlenir. Örneğin büyük ve derin damarlarda Nd:YAG lazer, ince ve yüzeysel damarlarda PDL tercih edilir. Bazen de bir arada uygulanabilir.

Lazerle burun kılcal damarları tedavi edildikten sonra ciltte nasıl değişiklikler olur?

Lazerle burun kılcalları tedavi edildikten hemen sonra kılcallar kaybolur. Bu kılcalların etkilendiğini gösterir. Kılcallar 1 hafta sonra geri dönerler. Asıl iyileşme 4 haftada gerçekleşir. Lazerle tedavi sonrası ciltte pembeleşme olur. Bu belirti yarım- bir gün içinde geriler. Yara izi ve kabuklanma beklenmez.

Lazerle burun kılcal damar tedavisi ne sıklıkta ve kaç seans uygulanmalıdır?

Lazerle burun kılcal damarları tedavisi en az 4-6 seans gerektirir. İşlemler 2-6 hafta aralıklarla yapılır. Lazerle burun kılcal damarları etkilense bile genel olarak tedavisi uzun sürmektedir. Sert ve basınçlı burun derisi nedeniyle kılcallar bir süre ısrarcı olabilmektedir.  Ancak seanslar uzatılarak etkili bir sonuç alınabilir.

Burun kılcal damarları lazerle tedavi edildikten sonra yan etki beklenir mi?

Lazerle burun kılcal damarları tedavisi sonrası genel olarak yan etki beklenmez. Sadece Nd. YAG lazer uygulamalarında uygun olmayan dozlar kullanılırsa cilt hasarlanır ve ciltte küçük çökmeler oluşabilir. Bu durum kullanıcının tecrübesi ile ilgilidir. Tecrübeli hekimlerde bu yan etki pek fazla görülmez. Diğer lazerlerde böyle bir yan etki beklenmez.

Lazerle burun kılcal damarları tedavi edildikten sonra nelere dikkat edilmelidir?

Kılcal damar tedavisi yaptıranlar işlem sonrası güneş koruyucu kullanmalı ve güneşlenmekten kaçınılmalıdır.

Kılcal Damar Tedavisi / Dr. Güneş Ertürk