Siğil nedir?

Siğiller sıklıkla ten rengi dokunmakla pürtüklü, sert oluşumlardır. Ancak koyu renkli, düz ve yumuşakta olabilirler. Siğillerin görünümü yerleştiği alana göre değişmektedir.

Siğil neden olur?

Siğil derinin üst tabakasının bir viral infeksiyon sonucu ortaya çıkan selim tümörlerdir. Siğillere neden olan virüsler human papilloma virus (HPV) olarak adlandırılır.

Siğil çeşitleri nelerdir?

• Genel siğiller
  • Ayak tabanı siğilleri
  • Düz siğiller

Genel siğiller nedir?

Vücudun her yerinde görülebilir. En çok el parmakları, tırnak çevresi ve el üzerinde gelişir. Çoğunlukla derinin tahrip olduğu alanlarda örneğin tırnak yeme ve tırnak etlerini koparma alanlarında gelişir.

Ayak tabanı siğilleri nedir?

Genel siğillerden farklı olarak çıkıntılı değildirler. Yürüme basıncının etkisi ile derinin içine doğru girmişlerdir. Ayak tabanı siğilleri nasırlarla karıştırılabilirler. Nasır gibi ağrılı ve sert oluşumlardır. Kümeler halinde belirdikleri zaman mozaik siğil olarak adlandırılır.

Düz siğiller nedir?

Küçük ve daha düz yüzeylidirler. Sayıları çok olabilir 20-100 arasında sayıya ulaşabilirler. Her yerde görülebilirler. Düz siğiller en çok yüzde ortaya çıkarlar. Erkeklerde sakal bölgesinde, kadınlarda bacaklarda görülebilir. Tıraş sonucu tahriş sayılarını artırabilir.

Siğiller nasıl bulaşır?

Siğiller kişiden kişiye direk temas veya ortak kullanım alanları veya eşyadan geçer. İlk temastan sonra siğilin ortaya çıkmasına kadar geçen süre ayları bulabilir. Yine de el, ayak ve düz siğillerin kişiye bulaşma olasılığı düşüktür.

Niye bazı kişilerde siğil olur bazılarında olmaz?

Bu gibi insanların virüsle temas sıklığıyla siğilin ortaya çıkışı paraleldir. Siğil virüsleri eğer deride bir şekilde hasar var ise kolaylıkla bulaşabilir. Yine de bazı insanlar çok daha kolay virus kapıp siğil çıkarırlar. Bu kişilerin bağışıklık sisteminin siğil virüsüne direnç düşüklüğü ile de ilgilidir.

Siğiller tedavi edilmeli midir?

Çocuklarda siğiller tedavi edilmeden de aylar veya yıllar içerisinde kendiliğinden iyileşebilir. Yine de siğiller ağrılı, hızla çoğalma gösteriyorsa tedavi edilmeleri gerekir. Erişkinlerde çocuklardaki gibi hızlı ve kolayca yok olma söz konusu değildir.

Siğil tedavileri nelerdir?

Ağız yoluyla bir A vitamini olan isotretinoin maddesi düz siğillerde kullanılabilir. Bunun dışında bağışıklığı arttıran omega-3, beta glucan, çinko gibi besin destekleri tedavileri güçlendirmek için içilebilir.

Siğillerde sürülerek kullanılan ilaçlar siğili eriterek ve cildin bağışıklığını artırarak etkili olurlar. Bu amaçla kullanılan ilaçların etkinliğine en az 6-8 hafta kullanılarak karar verilir.

• Soyucu asidik losyonlar ve kremler
  • Cantharidin
  • Podophyllin
  • 5-Flourouracil krem
  • Imiquimod
  • Formaldehid

Siğillerde ilaçlar fayda etmediğinde veya kısa sürede sonuç alınmak istendiğinde özel işlemler yapılır.

• Elektrocerrahi (koter, yakma)
  • Kryoterapi (Buz Tedavisi)
  • Lazerler

Tekrar eden siğiller ne gibi bir problemden kaynaklanır?

Bazen eski bir siğil gider gitmez bir yenisi çıkar. Bu olabilir çünkü tedaviden önce eski siğilden etrafa virüsler sıçramıştır. Bu anne siğilin bebek siğil doğurmasına benzetilebilir. Bunu engellemenin en iyi yolu virüs dağılmadan siğilleri hemen tedavi etmektir. MD Dermatoloji kliniği.

Siğiller okutarak geçer mi?

Pek çok kültürde siğillere değişik yöresel işlemler yapılır. Bazen özellikle çocuklarda başarılı olabilir. Bunun sebebi, yapılan işleme olan inancın bağışıklığı harekete geçerek siğil mikrobunu yok etmesidir.