Saç PRP nedir?

PRP, platelet rich plasma yani  pıhtı hücrelerinden zengin kan demektir.  PRP tedavisinde kişinin kendi kanından elde edilen  pıhtı hücreleri ve büyüme faktörlerinden zengin plazma cildi ve saçı yenilemekte kullanılır.

PRP saç tedavilerinde nasıl etkili olur?

PRP büyüme faktörleri ve besleyici proteinler içerir. Cilt ve saça verildiğinde bu maddeler cildin ve saçın canlanmasını ve yenilenmesini sağlar.

PRP ile saç tedavisi kimlere yapılır?

Saç seyrelmesi ve incelmesi olan, erkek tipi saç dökülmesi (androjenik alopesi) olan kadın ve erkek hastalara uygulanabilir.

PRP ile saç tedavisi ne kadar süre aralıklarla ve kaç seans uygulanır?

PRP ile saç tedavisi 3-6 hafta aralıklarla ortalama 4-6 seans uygulanır. Uygulama 20 dk. sürer.

PRP ile saç tedavisi nasıl yapılır?

PRP hazırlandıktan sonra minik iğneler yardımı ile saç diplerine verilir. Bazen de mikroiğneleme yöntemiyle birlikte uygulanır. Mikroiğneleme ile PRP yapılırken saç diplerine PRP sürülerek saç cildinden emilmesi sağlanır.

PRP ile saç tedavisi ağrılı mıdır?

Çok küçük iğnelerle uygulama yapılır. İşlemden önce anestezik solüsyonlar sürülür. İşlem sırasında acı çok az hissedilir.

PRP ile saç tedavisinden ne kadar süre sonra sonuç alınır?

PRP ile saç tedavisinden yanıtlar geç alınır. Saçlarda kalınlaşma ve seyrelmede azalma üçüncü tedaviden sonra ortaya çıkmaya başlar.

PRP ile saç tedavisi ne kadar süre etkilidir?

Saç PRP 6-8 ay etkilidir. Genetik saç dökülmeleri tekrara yatkın olduğu için 4-6 ayda bir PRP’nin tekrar edilmesi gerekebilir.

PRP ile saç tedavisinin yan etkileri nelerdir?

PRP ile saç tedavisi sonrası genel olarak yan etki beklenmez. Kişinin kendi kanı olduğu için allerji yan etkisi beklenmez.

PRP ile saç tedavisi sonrası neler görülebilir?

PRP ile saç tedavisi sonrası ilk uygulamada yarım gün süren baş ağrısı olabilir. Bu sebeple ağrı kesici alınabilir. Ayrıca ilk uygulamada saç dökülmesi geçici olarak artabilir. Kısa süren bu durum sonrasında saç dökülmesi azalır.

PRP başka yöntemlerle bir arada kullanılabilir mi?

Saç PRP tedavisi saç mezoterapisi ile birlikte kullanılarak etkinliği artırılabilir.

Saç PRP tedavisinden sonra saçta görülen değişiklikler nelerdir?

Saç PRP tedavisinden sonra saçlarda kalınlaşma, seyrelmede azalama, saç kalitesinde artış görülür.

Saç PRP tedavisi kimlere uygulanmaz?

PRP gebelere, emzirenlere, cildinde infeksiyon olanlara, kan sulandırıcı alanlara, kanser hastalarına uygulanmaz.

Saç PRP ile Kök Hücre Tedavisi / Uzm. Dr. Güneş Ertürk