Saç-Dökülmesi1

Saç dökülmesi ne zaman hastalık habercisidir?

Günde ortalama 100 adet saç dökülmesi normaldir. Daha fazla saç dökülmesi halinde bir dermatoloğa danışılması gereklidir.

Saç dökülmesi kaç çeşittir?

Genel saç dökülmesi genetik saç dökülmesi ve genetik olmayan genel saç dökülmesi olarak ikiye ayrılır.

Genel saç dökülmesinin genetik etken dışındaki sebepler nelerdir?

1. Hamilelik sonrası
  2. Mevsimsel saç dökülmesi
  3. Ateşli hastalık, ameliyat ve kaza gibi olayların sonrası
  4. Bazı ilaçlar
  5. Demir eksikliği, B12 eksikliği
  6. Tiroit hastalıkları
  7. Yoğun stres
  8. Aşırı rejim ve proteinden eksik beslenme
  9. Saçlı deride aşırı kepeklenme, egzamalar
  10. Yanlış uygulanan saç bakım ürünleri
  11. Hormon dengesizliği

Genetik saç dökülmesi nasıldır?

Genetik tipte saç dökülmesi en çok erkeklerde görülür. Kadınlarda da ortaya çıkabilir. Genetik saç dökülmesi erkeklerde genellikle 30 yaşlarında başlar. Kadınlarda ise 40 yaşından sonra görülmektedir. Alın ve tepe bölgesinde açılma ve saç tellerinde incelme şeklinde ortaya çıkmaktadır.

Genel saç dökülmesinde ne yapılmalıdır?

Saç dökülmesi, saçta incelme ve seyrelme şikayeti mevcut olduğunda bir dermatoloğa danışılmalıdır. Saç derisinin muayenesi, saç tellerinin tetkiki ve kan tetkikleri ile saç dökülmesinin nedeni tespit edilir. Daha sonra tedavi düzenlenir. Saç dökülmesinin erken dönemlerinde yapılan tedaviler çok başarılı olmaktadır. İlerleyen saç dökülmelerinde kıl kökleri öldüğü için daha çok cerrahi tedaviler etkili olabilmektedir.

Saç dökülmesi tedavisi nasıl yapılır?

Saç dökülmesinde öncelikle neden tespit edilir ve buna göre tedavi düzenlenir. Saçlı deride kaşıntı, kepek ve egzama varsa dökülmeye neden olabileceği veya artırabileceğinden giderilmelidir. Eğer bir sebebe bağlı dökülme varsa buna yönelik tedaviler de yapılmalıdır. Hormon bozukluğu, kansızlık ve vitamin eksikliklerinde bu durum tedavi edilmelidir.  Saç dökülmesinde kullanılan ilaçlar çok çeşitlidir. Saç dökülmesinde saç kuvvetlendiren haplar ve losyonlar kullanılır. Eğer dökülme ve seyrelme şiddetliyse saç mezoterapisi ve saç PRP yapılabilir.