Koltuk altı botoks tedavisi nasıl yapılır?

Koltuk altı terlemelerinde botoks tedavisi çok kısa sürer. Terleme tedavisi Botoks uygulamasından önce ilaç sulandırılır. Sulandırılan botoks ikiye bölünerek her iki alana uygulanır. Botoks tedavisinde terleyen bölgede 20-30 adet noktaya minik iğnelerle botoks zerk edilir.

Botoksla koltuk altı terleme tedavisinde nişastalı test ne zaman yapılır?

15 gün sonra eğer terleme devam ediyorsa nişasta unuyla iyot testi yapılarak terleyen bölge tespit edilir. Terlemesi devam eden bölgelere tekrar botoks yapılabilir.

Botoksla koltuk altı terleme şikayetinde acı hissedilir mi?

Botoksla terleme tedavisinde koltuk altı uygulamaları fazla hissedilmez. Uygulama öncesinde anestezik krem sürülerek, işlem sırasında buz uygulanarak veya soğuk hava üfleyen cihazlar kullanılarak daha konforlu hale getirilebilir.

Botoksla koltuk altı terleme tedavisinin yan etkisi var mıdır?

İşlem sonrası beklenen önemli bir yan etki yoktur. Botoks cilt içine yapılır. Koltuk altı dokusunu zedelemez. Sadece enjeksiyona bağlı kısa süreli morluklar görülebilir.

Botoksla koltuk altı terleme tedavisinin etki süresi ne kadardır?

Botoksla koltuk altı terleme tedavisinde botoksun etkisi ortalama 6-12 ay arasında sürmektedir. Yapılan araştırmalarda botoks etkisi geçtikten sonra terleme oranının azaldığı tespit edilmiştir.  Koltuk altı terleme tedavisinde botoks yöntemi 2004 yılında FDA tarafından kabul edilmiştir.

Botoksla koltuk altı terleme tedavisi kimlere yapılmaz?

Botoksla terleme tedavisi hamile ve emziren annelere uygulanmaz. Kas hastalığı olanlara botoks yapılmaz. Gentamisin ve kinidin kullananlara uygulama yapılmaz.

Koltuk altı terlemesi nasıl görülür?

Koltuk altı terlemesi şikayeti olanlarda, koltuk altı bölgesinde aşırı ıslaklık söz konusudur. Koltuk altından damlayacak şekilde terleme artışı olabilir. Kıyafetlerde ıslak görünüm ve terlemeye bağlı giysilerin renklerinde bozulma problemi olabilir. Giysilerde ıslak halkalar oluşur. Bazı kişiler günde iki-üç kez gömlek değiştirilebilir. İpek gibi hassas kıyafetleri giymek zorlaşabilir.  Bu tür durumlar kişide sosyal açıdan rahatsızlık yaratır.

Koltuk altı terlemesi neden olur?

Koltuk altı terlemesinin nedeni, sempatik sinir sisteminin aşırı uyarılmasıdır. Koltuk altı terlemesine bazen avuç içi ve ayak tabanı aşırı terlemeleri eşlik edebilir. Bu kişinin yapısıyla ilgilidir.  Stres ve gerginlik koltukaltı terleme şikayetini çok artırabilir. Şikayet genel olarak ergenlik çağında başlar. Koltuk altı terlemesine guatr, kansızlık gibi  iç hastalıklarının eşlik ettiği pek görülmez.

Koltuk altı terleme tedavisi nelerdir?

Genel olarak, koltuk altı terlemesine deodorantlar ve losyonlar fayda etmez. Koltuk altı terlemesine çözüm, terleme kesici aliminyumlu losyonlar, iyintoforez, botoks ve cerrahi yöntemler olabilir. Günümüzde en çok tercih edilen yöntemler botoks ve cerrahi tedavilerdir.

Koltuk Altı Botoks / Uzm Dr. Gökhan Gökler

Koltuk Altı botoks uygulaması terleme tedavisi fiyatları için iletişim bölümünden detaylı bilgi alabilirsiniz.