Botoksla aşırı terleme tedavisi nerelerde uygulanır?

Botoksla aşırı teleme tedavisi ellere, ayaklara, koltuk altı ve yüze uygulanabilir.

Botoksla aşırı terleme tedavisi nasıl yapılır?

Botoks uygulamasından önce ilaç sulandırılır. Sulandırılan botoks ikiye bölünerek her iki alana uygulanır. Botoks tedavisinde terleyen bölgede 20-30 adet noktaya minik iğnelerle botoks zerk edilir.

Botoksla aşırı terleme tedavisinde nişastalı test ne zaman yapılır?

15 gün sonra eğer terleme devam ediyorsa nişasta unuyla iyot testi yapılarak terleyen bölge tespit edilir. Terlemesi devam eden bölgelere tekrar botoks yapılabilir.

Botoksla aşırı terleme şikayetinde acı hissedilir mi?

Botoksla terleme tedavisinde koltuk altı uygulamaları fazla hissedilmez. El ve ayak uygulamalarında biraz daha fazla acı hissedilebilir. Uygulama öncesinde anestezik krem sürülerek, işlem sırasında buz uygulanarak veya soğuk hava üfleyen cihazlar kullanılarak acı hissi azaltılabilir. İşlemden 1 saat önce parasetamol içeren bir ağrı kesici içilebilir. Bazı uygulamacılar el ve ayakta blok anestezi olarak adlandırılan özel bir uyuşturma işlemi yapabilirler.

Botoksla terleme tedavisinin yan etkisi var mıdır?

İşlem sonrası beklenen önemli bir yan etki yoktur. El uygulamalarında geçici olarak el sıkma hissinde zayıflama olabilir. Bu yüzden elle iş yapan mesleklerin bu bilgiye sahip olmaları gerekir.

Botoksla terleme tedavisinin etki süresi ne kadardır?

Botoksla aşırı terleme tedavisinde botoksun etkisi ortalama 6-12 ay arasında sürmektedir. Yapılan araştırmalarda botoks etkisi geçtikten sonra terleme oranının azaldığı tespit edilmiştir.

Botoksla terleme tedavisi kimlere yapılmaz?

Botoksla terleme tedavisi hamile ve emziren annelere uygulanmaz. Kas hastalığı olanlara botoks yapılmaz. Gentamisin ve kinidin kullananlara uygulama yapılmaz.

Bölgesel aşırı terleme nerelerde görülür?

Terleme, vücudun ısısını ve tuz oranını ayarlayarak, vücudu dengeleyen bir sistemdir. Ancak bölgesel terlemelerde, vücudun dengesi için gerekli olanın çok üstünde terleme artışı söz konusudur.

Aşırı terleme şikayeti olanlarda aşırı ıslaklık söz konusudur. Koltuk altı, el veya ayaktan damlayacak şekilde terleme artışı olabilir. Kıyafetlerde ıslak görünüm ve terlemeye bağlı giysilerin renklerinde bozulma problemi olabilir. Giysilerde ıslak halkalar oluşur. Bazı kişiler günde iki-üç kez kıyafet veya çorap değiştirilebilir. Elde terleme iş yaparken, tokalaşırken sorun yaratır. Bu tür durumlar kişide sosyal açıdan rahatsızlık yaratır.

Bölgesel aşırı terleme neden olur?

Bölgesel aşırı terleme nedeni, sempatik sinir sisteminin fazla uyarılmasıdır. Bu kişinin yapısıyla ilgilidir.  Stres ve gerginlik terleme şikayetini çok artırabilir. Şikayet genel olarak ergenlik çağında başlar. Bölgesel aşırı terleme şikayetine guatr, kansızlık gibi iç hastalıklarının eşlik ettiği pek görülmez. Ancak tüm vücutta ortaya çıkan terlemelerde iç hastalıkları araştırılmalıdır.

Koltuk Altı Botoks İle Terleme Tedavisi / Uzm Dr. Gökhan Gökler