Yüz sarkması ne zaman başlar?

Yüz Sarkması Tedavisi : Pek çok kişinin şikayetçi olduğu yüzde sarkma problemi genel olarak 30’lu yaşlarda başlar. Yaş aldıkça sarkma oranı artar.

Yüz sarkması neden olur?

Sarkmanın nedeni cilt altında kollajen, elastik lifler ve hyaluronik asit miktarının azalması nedeniyle cildin sıkılığını yitirip yer çekimine karşı koyamamasıdır.  Cildin sarkma oranını genetik yapı, güneş altında kalma derecesi, sigara içmek ve beslenme belirler. Ayrıca sık kilo alıp vermek, özellikle 35 yaş sonrası sarkmanın en önemli sebeplerindendir. Yüz sarkmasından cilt dışında alttaki diğer dokulardaki değişiklikler de sorumludur. Yüz sarkmasında cildin yanı sıra cilt altı yağ dokusu ve yağ destekleri, kaslar ve bağlar sarkar. Ayrıca kemik kaybı gerçekleşir.

Ameliyatsız yüz sarkma tedavisi neden kullanılır?

Yüz sarkmalarında ameliyatların yüksek oranda yan etkilerinin olması, operasyon sonrası uzun süre iş ve sosyal hayattan uzak kalınması nedeniyle alternatif yöntemler aranmıştır. Bu yüzden yüz sarkmasının giderilmesinde ameliyat olmadan kişinin normal hayatına devam edebildiği yöntemler kullanılmaya başlanmıştır

Ameliyatsız yüz sarkma tedavisinde hangi yöntemler kullanılır?

• Lazerler
  • Radyofrekans
  • Fokuslu ultrason (Ameliyatsız yüz gençleştirme olarakta bilinir)
  • PRP
  • Yüz mezoterapisi
  • Mikro iğneleme
  • İple yüz askılama-germe
  • Dolgu
  • Botoks

Yüz sarkmasında ameliyatsız yöntemler nasıl etkili olur?

Yüz sarkmasının tedavisinde kullanılan pek çok sayıda lazer, lazer dışı cihazlar ve yöntemler mevcuttur. Kullanılan yöntemlerin çoğunda cilt ve cilt altı dokusu yenilenerek sarkma giderilir. Cilt ve cilt altı dokusunun kollajen, elastik lifler ve hyaluronik asit maddeleri değişik mekanizmalarla yenilenerek yüzün toparlanması sağlanır. Ayrıca sarkmaya neden olan kas, kemik ve cilt altı yağ dokularında meydana gelen değişiklikleri azaltan botoks ve dolgu gibi yöntemler sarkma tedavisinde kullanılır.

Yüz sarkmasında hangi yöntemler kime uygulanmalıdır?

Sadece cilt sarkması olanlara mezoterapi, PRP, lazer, radyofrekans, gibi cildi sıkılaştıran yöntemler etkili olur. Cilt altındaki dokularda sarkması olanlara dolgu, botoks, fokuslu ultrason ve ip yöntemleri tercih edilmelidir.

Ameliyatsız sarkma tedavisinde başarılı sonuçlar nasıl alınır?

Yüz sarkmasında tedavi kişinin yaşı, cildin sarkma derecesi ve cilt yapısına göre planlanmalıdır. Yüz sarkmasında sarkma derecesi tedavilerin etkinliğini belirler. Ameliyatsız teknikler en ileri yöntem bile olsa yüzü en fazla 2 derece toplar. Oysa 60 yaş üstü bir kadın 5 derece sarkmıştır. Bu yüzden yeni yöntemi deneyen 2-3 derece sarkması olan 40 yaşında bir hasta mutlu olurken 5 derece sarkması olan 60 yaşındaki diğer hasta tedaviden sonra mutlu olmaz.  Oysa 1-2 derece toparlanma yapan farklı yöntemler tedavisi bir arada uygulanırsa istenen etki alınabilir. Örneğin alt yüzü toparlayan fokuslu ultrason, orta yüzü toparlayan dolgular ve cildi toparlayan PRP tedavileri. Bu üç yöntem toplamda 4 derece toparlanma yaratarak istenilen sonucu verebilir.